2008. június 10., kedd

Június 9. JÉZUS-mátrix: Krisztus utolsó megkísértése (2.)


Egy újabb rövid részlet, és egy érdekes elgondolás az isten-ember Jézusról, amely szerint Krisztus utolsó megkísértése a keresztről való lejövetel, a szenvedéstől való megmenekülés volt. A korábbi kérdések alapján vágtunk neki Martin Scorsese sokat támadott filmjének. A számos vitatható pont ellenére, a Jézus két szava közé "álmodott" esemény végkicsengése végeredményben biblikus volt: Jézus vállalta értünk az áldozatot. (kal)

A befejező bibliai szakaszunk:

"én elsősorban azt adtam át nektek, amit én magam is kaptam; hogy tudniillik Krisztus meghalt a mi bűneinkért az Írások szerint. Eltemették, és - ugyancsak az Írások szerint - feltámadt a harmadik napon, és megjelent Kéfásnak, majd a tizenkettőnek. Azután megjelent több, mint ötszáz testvérnek egyszerre, akik közül a legtöbben még mindig élnek, néhányan azonban elhunytak. Azután megjelent Jakabnak, majd valamennyi apostolnak. Legutoljára pedig, mint egy torzszülöttnek, megjelent nekem is." (1kor 15,3-8)

Nincsenek megjegyzések: